7 Ocak 2009 Çarşamba

market sancak-tım? yok yaaa!


Hepimizin mahhalesinde çeşitli esnaflar vardır. Bakkalarsa en gözdesi, aile bireylerince en fazla içli dışlı olunanıdır; ziyaretlerin diğerlerine nispeten fazlaca olduğundan veyahut ne bileyim ben… Bakkal işte, seviyoruz, samimiyiz, sebep aramıyoruz! Sizde de var bizde de…Yok efendim biz hala toplayıcılık yaparak geçinen, totemleriyle sevişen bir kabilede yaşıyoruz ya da ne bileyim ailecek kız kulesinde oturuyoruz unicef ile muhattabız ne verirse onunla geçinmece durumlarımız var diyen bir okur çıkarsa boynum kıldan incedir. Şikayet etme, bırbır yapma hakkı kendisinde mevcuttur biline. İşte çeşitli türleri gözlemlenebilen bakkallardan doğaldır ki bizim mahallede de bir adet mevcut. Fakat kendileriyle görüş ayrılığı içerisindeyiz. Bu görüş ayrılığı bir keresinde şöyle zuhur etti. Bakkaldayım, büyük ihtimalle sigara almaktayım cep telefonum çaldı ve arkadaşımla konuşuyorum;

Ben: Hee tamam o zaman eve gidince bakarım ben. Sen evde misin?
Arkadaşım: Evet. Tamam ne zaman gidersin, nerdesin, nabıyosun?
Ben: Gidicem birazdan yaa bakkaldayım şi….
Bakkal Osman : Hööööytt ne bakkalı lan! Market, market! Bakkal diyo ya market diycen oluuğm..
Yine ben: nihoohhahahahaa lan tamam görüşürüz çat..kiikiikikikki

Bakkala bakkal demem Osman Abi’nin acayip zoruna gitti :D Cart diye girdi araya dokunmuş canım benim market diyo ya hahaha. Ya bırak allasen ne marketi! Tabelada da market yazıyo ama değil kardeşim! Orda her ne kadar ‘Sancak Market’ yazıp, bakkal sahibi bir insan olarak minimal market triplerine girsen de ben, sen ve bütün mahalleli biliyoruz ki sen bir bakkalsın! Burası bir bakkal kardeşim! İsmimin yazılı olduğu çeşitli rakamlar ve çiziklerden oluşan, bakkal defteri denilen - ‘’dikkatini çekerim bakkal defteri’’ kimse market defteri diye bir şey duymuş mu bu güne kadar?- defterden var mı? Var! Benim adımı nerde oturduğumu hatta tüm aile bireylerimi tanıyo musun?! Evet! Tezgahın arkasına geçiyor muyum? Hatta sigara standınadan kendi sigaramı alıyor muyum?Hatta sigara paketimden bi dal alıp yakıyorsunda bazen di mi? Senle karı kız muhabbeti yapıyor muyuz? Bu güne kadar hiç bana ‘’Sancak kartınız’’ var mıydı gibi bi soru falanda sormuş değilsin di mi ? İstesem borç para da verirsin , hatta vermiştin di mi? Kolayla ekmek arası kaşar,salam ya da kavurma aldığımda nereye gitti lan sizinkiler türünden sorular da soruyosun? Hatta hatta sadece bir kibrit alıcak olmama rağmen lafa tuttuğun için eve 20 dakika sonra gittiğimde oluyor? Hepsine evet ulan. Eeee sen hala hangi yüzsüzlükle kendine market diyosun aslanım! Bal gibi bakkalsın işte ya bakkal! Bakkalsın seeeeeennnn hep öle kalırsın inşallaahhhhh. Bi ekmek,gazete, sigara almak için barkod okuyucunla uğraşmaya hiç niyetim yok adamım. Hadi akşam ekmeği çıkınca görüşürüz öperim Osmanım.

4 yorum:

hakan dedi ki...

bu kadar içten ve sıcak bir yazı daha okumamıştım. lan bizim burdada var markete çalan bakkal tribi ama hiç bi zaman tutmadı öyle paso el değiştiriyo. o yüzden hiç böle osman abi naber çoluk çocuk nasıl muabbeti olmadı bizde. sancak iyi hoşta orasıda uzak kalıo bize. şaka maka kiler filan açılıdğından beri ben büyük market çocuğu olmuşum haberim yok nerde o bakkal muabbetleri nerde abi sonra veririm yaz deftereler. aramızda geçen en sıcak temas migros kartın o kartın bu kartın var mı sorusundan ibaret. bundan sonra bende sizin bakkala dadanıcam.

monşer tarhana dedi ki...

teşekkür ederim hakum, aslanım, yiğidim:)

he o üst taraftakini diyosun sanırım yılda bir sefer yolum düşer her sefer başka biri vardır. hepsi ayrı triplerde cins adamlardı, samimi olunası gibi gelmemişti bana da pek ... gel kouçm sen sancak'a defterler düzer sana osman abin :D bol bol lazca müzikte bedava haha

POSTACI dedi ki...

Ahaha benim dedem de bakkal. Onda da bu tripler var. Hepsi mi böyle acaba? Gerçi pazarlama tekniği olduğunu iddaa ediyo ama. Market diyince daha bi bulunabilitesi yüksek duruyo ya.. İçeri gireni avlıyosun zaten. Hepsi üç beş kuruş daha fazla kazanmak için napsın. Ben bi dedemi arayayım =)

monşer tarhana dedi ki...

:))) aynen öyle doğru diyosun.. büyük çoğunluğu öyledir ya hepsi olmasada.. haydin ara bakalım :)

fotoğrafçılarda da buna benzer bir trip var... dükkanın ismi studio ya da color olunca ismi daha karizmatik, profesyonel bir müessese olduklarını sanıyorlar glb =)
vitrindeki resimleri mahallelierden oluşan ve hatır gönül kalmasın diye yıllardır değiştirilmeyen sararmış, solmuş vitrin resimleri.. ama ismi osman color... hadi canım ordan :D