10 Ocak 2009 Cumartesi

Çocuk Demokrasiyi Çok Güzel Anlar

Çocuk akşam eve gelmiş, babasına '' Baba hayat bilgisi dersinde yönetimleri işliyoruz, bana demokrasiyi anla demiş''
Babası '' Anlatmasına anlatırım yavrucuğum ama senin önce bazı tanımları iyice bilmen gerekiyor'' demiş:
-Bak şimdi benim fabrikam var ve eve para getiriyorum, ben kapitalistim; paranın nasıl harcanacağına annen karar verir, o hükümet hepimiz senin için çalışıyoruz, sen halksın. Beşikteki kardeşin gelecek, hizmetçimiz ise işçi sınıfı... sen bunları iyice öğren ben sana sabah demokrasiyi anlatırım.
Gece çocuk uyanmış bir bakmış ki küçük kardeşi altını pisletmiş ve durmadan ağlıyor.
Hemen anne ve babasının odasına gitmiş. Anne horul horul uyuyor; uyandırmaya çalışmış ama başaramamış. Babası yatakta değil, geçerken hizmetçinin odasına bir bakmış ki hizmetçi kadınla babası sevişiyor. Çaresiz dönüp yatmış yavrucak.
Ertesi sabah babası '' Gel oğlum sana demokrasiyi anlatayım'' demiş.
-Gerek yok baba, ben artık biliyorum.
Babası ''' Anlat o zaman '' yanıtını vermiş.
Çocuk anlatmış;
'' Kapitalistler işçi sınıfını becerirken hükümet uyuyor, halk endişeli, gelecek ise bok içinde! ''.

C.B.Ü ÖĞRENCİ DERNEĞİ BÜLTEN DERGİSİ 0CAK 2000

3 yorum:

hakan dedi ki...

ben bunu bi yerden biliodum ama nerden nostalji yaptım sayende lan. demokraside nostalji yok ama o aynı tas aynı hamam.

monşer tarhana dedi ki...

yes bebeğim, demokrasi hala burma bıyıklı kıllı bir tellak, tam da üzerimizde

Adsız dedi ki...

monşer tarhana.
şayane şayane.
bayıldım desem yeridir.

çocuk, bilir gerçekten.